سایر خبرها سایر سایت ها و خبرها استخراج مواد از سایر سیاره ها


استخراج مواد از سایر سیاره ها

یک گروه از دانشمندان قرار است از طرحهای ماجراجویی جدید فضایی حمایت کنند که این طرحها مورد حمایت جیمز کامرون کارگردان هالیوودی و مدیران بزرگ گوگل چون اریک اشمیت و رام شریرام و همچنین چارلز سیمونی از مدیران سابق مایکروسافت قرار دارد.

جزئیات این مأموریت فضایی قرار است روز سه شنبه 5 اردیبهشت ماه از سوی شرکت منابع سیاره ای اعلام شود. این طرح طی یک نشست خبری در موزه پرواز سیاتل اعلام می شود و به صورت آنلاین نیز ارائه خواهد شد.

حفاری برای یافتن منابع طبیعی در فضا با هدف فروش این مواد خام به دست آمده از خرده سیاره ها و افزودن تریلیونها دلار به تولید ناخالص ملی صورت می گیرد.

 

دانشمندان ناسا اظهار می دارند که مواد خام با میزان غلظت بالا در خرده سیاره ها وجود دارد

 

کمبود منابع برای مواد خام در سیاره زمین موجب افزایش تورم جهانی و تنش میان ملتها شده است. دانشمندان ناسا با بیان این که مواد خام با میزان غلظت بالا چون مواد تشکیل دهنده سوخت و فلزات ارزشمندی چون آهن و پلاتین در خرده سیاره ها یافت شده که می تواند نیاز زمین به این منابع طبیعی را تأمین کند.

براساس گزارش دیلی میل شرکت منابع سیاره ای به عنوان متصدی اجرای این پروژه طی بیانیه ای اعلام کرده است که هدف این شرکت ایجاد صنعت جدیدی در فضا و تعریف تازه ای از منابع طبیعی است.

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که درحال حاضر این توانایی وجود دارد که بتوان تعداد کافی از خرده سیاره های کوچک نزدیک زمین را شناسایی کرد

 

زینب حسینی از سایت نجوم ایران

به نقل از مهر