سایر خبرها سایر سایت ها و خبرها تصاویر زیبا از رد ستاره ای در ارتفاع 386 کیلومتری زمین


تصاویر زیبا از رد ستاره ای در ارتفاع 386 کیلومتری زمین

 تصاویر شگفت انگیز منتشر شده از ارتفاع 386 کیلومتری زمین از ایستگاه فضایی توسط دونالت پتیت مهندس پرواز ایستگاه بین المللی فضایی گرفته شده است.

 

این تصاویر که از آنها با عنوان رد ستاره ای یاد می شوند در مدت 10 تا 15 دقیقه ای توسط دوربینهای کارگذاشته شده در داخل ایستگاه فضایی گرفته شده است. این درحالی است که پتیپ دریافته که استفاده از آخرین دوربینهای دیجیتالی به این معنا است که وی باید چندین تصویر را برای ایجاد جلوه با یکدیگر ترکیب کند.

وی اظهار داشت: این تصاویر را به واسطه بازگذاشتن دیافراگم دوربین عکاسی بین 10 تا 15 دقیقه گرفته است.

 

دان پتیت این تصاویر را از ارتفاع 386 کیلومتری زمین گرفته است

 

 

 

پتیت این تصاویر را به واسطه بازگذاشتن دیافراگم دوربین عکاسی طی 10 تا 15 دقیقه گرفته است و سپس چندین تصویر را بایکدیگر ترکیب کرده است

این درحالی است که با دوربینهای دیجیتال مدرن 30 ثانیه بیشترین زمان بازماندن دیافراگم دوربین است.

این فضانورد توضیح داد برای دستیابی به مدت زمان طولانی تر بازماندن دیافراگم، همان کاری را می کنم که بسیاری از ستاره شناسان تازه کار انجام می دهند، تصاویر 30 ثانیه ای گرفته و سپس با استفاده از یک نرم افزار عکس آنها را روی هم قرار می دهند که تا چنین تصاویری ایجاد شوند.

مجموع 46 تصویر توسط دوربین ایستا گرفته شده تا این ترکیب ایجاد شود

تصاویر پتیت تداعی کننده سکانسهای فیلم علمی تخیلی "2001 : یک اودیسه فضایی" است

 

پتیت تاکنون صدها عکس در طول اقامت خود در ایستگاه فضایی گرفته که در آن میان می توان به عکسهای جدید وی از ورود کپسول فضایی شرکت خصوصی اسپیس ایکس اشاره کرد.

اولگ کونوننکو فرمانده ایستگاه بین المللی فضایی در سمت راست و دان پتیت مهندس پرواز در سمت چپ باز شدن موفقیت آمیز کپسول فضایی دراگون را علامت می دهند

پتیت یکی از شش فضانوردی است که در حال حاضر در ایستگاه بین المللی فضایی به سر می رود، جو آکابا فضانورد ناسا، آندرو کویپرس فضانورد اروپایی، اولگ کونونکو کیهان شناس، جنادی پادالکا و سرگی روین از روسیه دیگر خدمه ایستگاه بین المللی فضایی هستند.

 

زینب حسینی از سایت نجوم ایران

به نقل از مهر