سایر خبرها سایر سایت ها و خبرها افتتاح 12 پروژه فضایی در سال 91


افتتاح 12 پروژه فضایی در سال 91

حمید فرحی در حاشیه مراسم افتتاح سامانه ستاره یاب ملی با اشاره به طراحی و ساخت این سامانه افزود: در حال حاضر بخش‌های مختلف تحقیقاتی دستاوردهای قابل توجهی در حوزه هوافضا داشته اند و پروژه‌هایی را در این حوزه تعریف و اجرا می کنند.

رئیس ستاد هوافضا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه سامانه ستاره یاب ملی ایران یکی از این 12 پروژه است، اظهار داشت: یکی از کاربردهای این سامانه ناوبری و کمک ناوبری سیستم‌های هوایی و فضایی است که بر روی کاوشگرها، فضاپیماها و همچنین هواپیماها به کار می رود.

وی با بیان اینکه این سامانه‌ها قادر به تعیین موقعیت فضاپیماها با دقت بالا هستند، خاطرنشان کرد: یکی از نکات قابل توجه در اجرای این پروژه پدیده مدیریت منسجم در حوزه هوافضا است که از آن جمله می توان ایجاد ارتباط مناسب میان ستاد توسعه هوافضا، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و وزارت علوم را برشمرد.

 

فرحی با تاکید بر اینکه این پروژه با کمترین هزینه اجرایی شد،‌ ادامه داد: سامانه ستاره یاب ملی تا این مرحله 500 میلیون تومان هزینه داشته است که براساس سفارش سازمان هوافضا و صنایع فضایی اجرایی شد.

وی از اجرای 12 پروژه در حوزه هوا و فضا در سال 91 خبر داد و اضافه کرد: در سال جاری به ازای هر ماه یک پروژه هوافضا افتتاح خواهد شد که این پروژه‌ها در حوزه‌های آزمایشگاه موتور، تونل باد، رادار و ردیاب‌های مختلف هستند.

 

زینب حسینی از سایت نجوم ایران

به نقل از مهر