سایر خبرها سایر سایت ها و خبرها ساخت نیروگاه بزرگ خورشیدی در ایتالیا


ساخت نیروگاه بزرگ خورشیدی در ایتالیا

یک شرکت فرانسوی متخصص تولید مواد نیمه رسانا برای صنایع الکترونیکی و انرژی اعلام کرد که ساخت یک شبکه از بزرگترین نیروگاه انرژی خورشیدی فتوولتائیک را به پایان رسانده است. این اعلام در نمایشگاه تجارت اینترسولار اروپا که طی روزهای 11 تا 15 ژوئن (22 تا 26 خرداد ماه) برگزار شد صورت گرفت.

این نیروگاه خورشیدی در شهر سیسیل ایتالیا می تواند انرژی 300 خانه را فراهم کند و انتظار می رود که با فعالیت این نیروگاه از انتشار 125 تن دی اکسید کربن در هر سال جلوگیری شود.

 

نیروگاه خورشیدی فتولتائیک راه موثری برای تبدیل نور خورشید به الکتریسیته است و این تولید با کمک اتصال چندین سلول خورشیدی و سیستم ردگیریدو محوری که بهترین زاویه را با خورشید فراهم می کند به حداکثر می رسد.

 

این نیروگاه برای مناطقی در ایتالیا و اسپانیا که به سادگی از نورخورشید بهره مند می شوند بسیار سودمند است چرا که این تولید انرژی در شرایط ابری امکان پذیر نیست.

 

 

انرژی فتوولتایک تبدیل نور خورشید به الکتریسیته از طریق یک سلول فتو ولتاتیک (pvs) می‌باشد که بطور معمول یک سلول خورشیدی نامیده می‌شود. سلول خورشیدی یک ابزار غیر مکانیکی است که معمولاً از آلیاژ سیلیکون می‏شود.

نور خورشید از فوتونها یا ذرات انرژی خورشیدی ساخته شده‌ است. این فوتونها که مقادیر متغیر انرژی را شامل می‌شوند، درست مشابه با طول موجهای متفاوت طیفهای نوری هستند.

وقتی فوتونها به یک سلول فتوولتاتیک برخورد می‌کنند، ممکن است منعکس شوند، مستقیم از میان آن عبور کنند و یا جذب شوند. فقط فوتونهای جذب شده انرژی را برای تولید الکتریسیته فراهم می‌کنند. وقتی که نور خورشید کافی یا انرژی توسط جسم نیمه رسانا جذب شود، الکترونها از اتم‌های جسم جدا می‌شوند.

این نیروگاه که از آن با عنوان نیروگاه بلپاسو یاد می شود با 74 سلول فوتوولتائیک سواتک مجهز شده است. این نیروگاه انرژی برق شرکت " انل" ایتالیا را به عنوان بزرگترین شرکت انرژی این کشور را تأمین می کند.

براساس اظهارات گاتان بورجرس نایب رئیس بخش انرژی خورشیدی شرکت سواتک، این پروژه تأثیر سلولهای فتوولتائیک ئ توانایی آنها را برای تولید انرژی بلند مدت بدون مصرف میزان قابل توجهی از زمین و آب را به نمایش می گذارد.

 

زینب حسینی از سایت نجوم ایران

به نقل از مهر