آنچه که گذشت مهمترین عناوین خبری در سال 1386 هسته ی داخلی داخلی زمین کشف شد


هسته ی داخلی داخلی زمین کشف شد

تحقیقات دانشمندان دانشگاه Illinois نشان داد زمین علاوه بر پوسته ، گوشته ،هسته ی داخلی و هسته ی خارجی دارای یک هسته ی داخلی داخلی!!نیز هست . نظریه های قدمی ، درون زمین را به بخش های زیر تقسیم می کرد:پوسته(جایی که ما در روی آن زندگی می کنیم) ، جبه یا گوشته ، هسته بیرونی و هسته داخلی و این لایه ها به صورت پوسته پیاز بر روی هم پیچیده شده اند .

هسته ی زمین شامل هسته ی درونی از جنس آهن است و 2400 کیلومتر قطر دارد و در اطراف آن هسته ی سیال بیرونی قرار گرفته با قطر 7000 کیلومتر . هنگامی که هسته ی درونی جامد در داخل هسته ی بیرونی سیال حرکت می کند باعث تولید میدانی مغناطیسی می شود که ما را در مقابل تشعشعات زیان بار و همچنین تاثیرات بادهای خورشیدی حفاظت می کند.

 

پژوهشگران دانشگاه Illinois  (واقع در Urbana-Chamaign ) به تازگی دست به تحقیقات بسیار گسترده ای در این زمینه زده اند تا از ساختار درونی زمین اطلاعات کامل تری بدست آورند .

این گروه برای مطالعه درون زمین از موج های طبیعی استفاده کرده اند که در هنگام زمین لرزه بوجود می آیند . این امواج به هنگام عبور از لایه های مختلف زمین دچار انحنا یا بازتاب می شوند و این گروه به دنبال این کشف این حقیقت هستند که چگونه این امواج تحت تاثیر لایه های مختلف زمین قرار می گیرند .

 

بنا به تحقیقات انجام شده هسته ی درونی زمین به طور یکنواخت از آهن ساخته نشده و یک لایه اضافی به قطر 1180 کیلومتر نیز در هسته ی زمین وجود دارد . این هسته ی داخلی داخلی  زمین است!!

 

هستی داخلی زمین از کریستال های آهن ساخته شده و دانشمندان احتمال می دهند هسته ی داخلی دیگر زمین که به تازگی کشف شده  دارای کریستال های آهن با فاز متفاوت از هسته ی داخلی باشند .

هرچند هسته ی داخلی تازه کشف شده نیز از آهن است اما ساختار بلوری آن کاملا متفاوت با هسته ی داخلی است .

 اکنون که یک بخش به اجزای درون زمین اضافه شده باید به دنبال نام مناسبی برای آن بود به جای هسته ی داخلی داخلی .

 

  منبع : universetoday

  نويسنده  : محسن بختیار