آنچه که گذشت مهمترین عناوین خبری در سال 1385 ماموریت اس.تی.اس 121 و بازگشت شاتل دیسکاوری


ماموریت اس.تی.اس 121 و بازگشت شاتل دیسکاوری

شاتل دیسکاوری به همراه شش سرنشین خود پس از اتمام ماموریت اس.تی.اس 121 با موفقیت به زمین بازگشت.

 

شاتل دیسکاوری به همراه شش سرنشین خود پس از اتمام ماموریت اس.تی.اس 121* که سیزده روز به طول انجامیده بود  با موفقیت به زمین بازگشت. دیسکاوری یکشنبه این هفته  از ایستگاه فضایی بین المللی جداشده و در روز دوشنبه ساعت9:14 دقیقه صبح( به وقت مرکزی ) در مرکز فضایی  کندی واقع در ایالت فلوریدا به زمین نشست.

 

 

استیو لیندزی فرمانده شاتل،مارک کلی خلبان،به همراه سایر خدمه مارک فوسوم، پیر سلر،لیزا نوآک و استفانی ویلسون در این سفر 8 میلیون کیلومتری، شاتل دیسکاوری را همراهی  نمودند.

 لیندزی در این باره  می افزاید ،من تا کنون چهار بار پرواز با شاتل فضایی را تجربه کرده ام ، اما دیسکاوری از همه آن ها بهتر بوده است.در طی این ماموریت ما دو هدف ویژه داشتیم که خوشبختانه توانستیم با موفقیت کامل به آن ها دست یابیم.

 

مدیر پرواز های شاتل فضایی نیز از موفقیت این ماموریت ابراز خرسندی کرد. جرج  بوش رئیس جمهور ایالات متحده نیز  موفقیت دیسکاوری را به خدمه آن تبریک گفت و از آنان به خاطر خدمتی که در زمینه پیشبرد اهداف امریکا در اکتشافات فضایی  انجام داده اند، تشکر نمود.

 

پس از این ماموریت، شاتل فضایی آتلانتیس  در ماه آگوست(مرداد)سال جاری برای پرتاب به ایستگاه فضایی، آماده خواهد شد.در ماموریت آتی، تجهیزات ویژه ای توسط آتلانتیس به ایستگاه انتقال می یابد.

 

 منبع : nasa news Release / universe today

نويسنده  : اسماعیل مروجی