آنچه که گذشت مهمترین عناوین خبری در سال 1385 جوایز انجمن فیزیک ایران در سال ۱۳۸۵


جوایز انجمن فیزیک ایران در سال ۱۳۸۵

انجمن فیزیک ایران به منظور تشویق پژوهشگران جوان ایرانی، اهر سال به یکی از پژوهشگرانی که در زمینه فیزیک، کاری بدیع انجام داده‌اند، "جایزه انجمن فیزیک ایران" را اهدا می‌کند. امسال این جایزه به طور مشترک به آقای یاسر عبدی برای گزارش کار: ساخت، آنالیز و کاربردهای نانوساختارها در نانوالکترونیک و نانوفیزیک و آقای حسین خسروآبادی برای گزارش کار: برهمکنش الکترون – فونون و گذار ابررسانا – عایق در ابررسانایی دمای بالا تعلق گرفت.

 

همچنین انجمن فیزیک ایران به منظور ایجاد تحول و تحرک بیشتر در آموزشهای تجربی فیزیک، به سازندگان دستگاه‌های آموزشی قابل استفاده در برنامه آموزشی فیزیک تجربی "جایزه ساخت دستگاه آموزشی" را اهدا می‌کند که امسال این جایزه به آقای سیدصلاح‌الدین میرسعید قاضی، برای ساخت دستگاه: پاندول معکوس و الگوریتم‌های کنترلی آن و آقای وحید طایفه و خانم نفیسه معصوم‌زاده، برای ساخت دستگاه: آونگ فوکوی آزمایشگاهی و قابل حمل اهدا شد.

 

گفتنی است جوایز فوق در مراسم اختتامیه کنفرانس فیزیک ایران ۱۳۸۵ در دانشگاه صنعتی شاهرود به برندگان اهدا شد. همچنین در این سال از میان طرح‌های رسیده برای جایزه "حسابی" انجمن فیزیک ایران، هیئت داوران طرحی را مستحق دریافت جایزه ندانست.