آنچه که گذشت مهمترین عناوین خبری در سال 1385 طراحی و ساخت میکرو شاتر هایی بر روی تلسکوپ فضایی جیمز وب


طراحی و ساخت میکرو شاتر هایی بر روی تلسکوپ فضایی جیمز وب

پژوهشگران ناسادر حال طراحی و ساخت میکرو شاتر هایی بر روی تلسکوپ فضایی جیمز وب هستند که مانع از ورود نور های مزاحم به تصویر در هنگام عکس برداری می شود

 

در جدید ترین اطلاعات منتشر شده از ناسا اعلام شد  پژوهشگران  این آژانس در حال طراحی و ساخت میکرو شاتر هایی هستند که در هنگام تصویر برداری از اجرام سماوی  می تواند به طور پویا نور حاصل از ستارگان و اجرامی  آسمانی که در کنار هدف مورد نظر واقع شدند را مسدود کند تا جیمز وب بتواند بدون مضاحمت و براحتی تصاویر خود را تهیه نماید .

 

 

 

اثر نور های مزاحم حاصل از ستارگان نزدیک تر بر روی اجرام ژرف آسمان در تصویر برداری بسیار زیاد است برای نمونه اگر بخواهید در یک شب تاریک نور چراغ قوه ای ر از فاصله چند کیلومتری تشخیص بدهید به مشکلی بر نمی خورید اما اگر آنرا در کنار چراغ روشن یک ماشین قرار دهید چطور ؟ آیا باز هم می توانید به همان سادگی نور چراغ قوه را تشخیص بدهید ؟

 

ناسا تصمیم دارد تا 62000 عدد از این میکرو شاتر های را در جلوی آرایه ی آشکار ساز جیمز وب قرار دهند . این کار به دانشمندان امکان می دهد تا همزمان 100 هدف مختلف را نظاره کنند که مانع از هدر رفتن زمان بسیار زیادی میشود .

 

   منبع : nasa