آنچه که گذشت مهمترین عناوین خبری در سال 1384 پيام دكتر نادري براي لغو سفر به ايران


پيام دكتر نادري براي لغو سفر به ايران

سفر کوتاه دکتر فیروز نادری به ايران به دليل مشکلي اضطراري در سفر فضاپيماي جديد ناسا به مريخ (MRO)  تا سال آينده به تعويق افتاد.

 

پیام دکتر فیروز نادری در رابطه با تعویق سفر به ایران

 پس از 27 سال، با شور و اشتیاقی فراوان د ر آستانه سفری به کشورم قرار داشتم تا نه تنها با خانواده ام دیدار کنم بلکه بتوانم با جوانان کشورم و سازمانهای علمی پیشرو در تهران و شیراز به گفتگو بنشینم.

 

در این مدت واکنشها و لطف  مردمی که به نوعی مخاطبان سفر من به شمار می رفتند و به ویژه  دانش جویان ، اساتید دانشگاه، و اصحاب رسانه مرا در بر گرفت . با وجود این زندگی همواره آنگونه که ما می خواهیم به پیش نمی رود.

 رخ دادن انفاقی که در حوزه مسولیتی من قرار داشت ( و در باره یکی از کاوشگرهای عازم سیاره مریخ بود) ، مرا ناچار به حضور مستقیم در لس انجلس و در نتیجه لغو سفرم کرد.

 من مایلم در این فرصت از جمعی که وقت با ارزششان را صرف برنامه ریزی و هماهنگی  این سفر کردند تشکر و قدردانی کنم به ویژه از پرفسور وفایی ار دانشگاه صنعتی شریف، پرفسور مدرس از دانشگاه تهران و پرفسور ریاضی و پرفسور براتی از دانشگاه شیراز. همچنین مایلم سپاسگذاری خود را ازگروهی از روزنامه نگاران علمی  بسیار خوب کشور ، به ویژه بابک امین تفرشی ، سردبیر ماهنامه نجوم، پوریا ناظمی ، از روزنامه جام جم و سیاوش صفاریان پور از شبکه 4 سیما ابراز کنم که جزییات تمام جزییات این سفر را بررسی کردند.

 

 امیدوارم به زودی همه شما را ملاقات کنم

 همه شما با  محبتی که نسبت به من روا داشتید در قلب من جای دارید.

 با بهترین آرزوها

 فیروز نادری

 لس آنجلس