مقالات همه مقالات بیگانگان قبلأ اینجا آمده اند


بیگانگان قبلأ اینجا آمده اند

دنیا های بیگانه میلیارد ها سال نوری دورتر از ما و یا شاید هم در دفتر کار یا حتی در داخل پیاله چای شما قرار  داشته باشد! این سخن در اول به نظرتان شاید عجیب معلوم شود اما تحقیقات اخیر کیمیاوی (شیمی) و زیست شناسی نشان می دهد که حیات بیگانه (بیرون از زمین) در اطراف ما و حتی در داخل وجود انسان قرار دارد. زیست شناسان از مدت ها قبل متوجه شده بودند که خیلی از موجودات ریز یا میکرو اورگانیزم ها بشمول باکتری می توانند در شرایط سخت و دشوار فضایی زنده بمانند. پژوهشگران دانشگاه اریزونا می گویند که میکرو اورگانیزم های بیگانه در داخل سیارک ها سفر می کنند و می توانند در برابر سرمای شدید فضایی و گرمای شدید اتموسفیر یک سیاره مقاومت نموده و بر سطح آن فرود آیند. در ضمن معلوم می شود که میکرو اورگانیزم ها هر زمان در حال آمدن هستند.

 

متخصصین کیمیا زیست شناسی (زیست شیمی دان ها) می گویند که حیات بیگانه می تواند در نتیجه چندین جریان تکاملی در زمین ظاهر شوند و حتی در میان ما انسان ها و در داخل وجود ما زندگی کنند.

حالا دانشمندان به نظریه رشد تکاملی به مثابه اولین وسیله برای ایجاد حیات در این سیاره به دیده شک می نگرند. اطلاعات یا داده های جدید در مورد میکرو اورگانیزم های فضایی می توانند درک ما را در مورد منشاء حیات دگرگون سازند.

تصور وجود حیات بیگانه و نظریه مربوط به اینکه حیات روی زمین شاید در جای دیگری در فضا شکل گرفته در صورتی می تواند حمایت بیشتر پیدا کند که دانشمندان ثابت کنند، حیات بیگانه توانسته چندین دوره تکامل را پشت سر گذاشته و از این امتحان جالم سالم بدر برده اند.

در آن صورت تحقیق در مورد پنهانگاه اشکال حیات و اینکه چرا تا کنون دیده نشده اند، مناسب و معقول به نظر میرسد.  

اما مسئله این است که این موجودات ریز و کوچک از نظر همه پنهان نشده اند. دانشمندان فکر می کنند که میکرو اورگانیزم ها با پروسه های غیر معمول زیست شیمی شان می توانند در داخل دریاچه اسید یا نزدیک شکاف و شیار های آتشفشانی در بستر دریا ها رشد و نمو کنند. بخاطر اینکه روش های فعلی زیست شناسی می تواند فقط اشکال شناخته شده حیات را کشف کند، این موجودات تا هنوز کشف نشده اند.

به نظر میرسد که میکرو اورگانیزم های بیگانه ده مرتبه کوچکتر از باکتری های زمینی اند و این باکتری ها عامل بیماری های مختلف  انسانی اند که تا هنوز درمان نشده اند. به گونه مثال عامل ایجاد سنگ گرده (کلیه) هستند. اما دانشمندان باید روشی را برای کشف این گونه از اشکال حیات که توسط چشم برهنه دیده نمی شود، ایجاد کنند.

کیمیا (شیمی) دانان ایتالیایی از دانشگاه تورین یک نتیجه گیری جالب نمودند که بر اساس آن مقدار زیادی از امینو اسید (اسید چربی) از فضا به زمین آورده شده و به یکی از سنگ بنا های مهم حیات مبدل شده اند.

محاسبات کوانتومی – کیمیایی (شیمی) نشان داد، امینو اسید های که در داخل ابر های عظیم گاز و گرد در اعماق فضا بوجود می آیند توسط گرد و غبار بین ستاره ی جذب شده و به زمین؛ جائیکه شرایط اولیه برای شکل گیری حیات قبلأ وجود داشته رسیده اند.       

دانشمندان مکسیکی (مکزیکی) که در این عرصه کار می کنند یافته های همکاران ایتالوی خود را تائید نمودند. آنها می گویند که امینو اسید ها در فضای بین ستاره ی نابود نمی شوند و بعضی از این مرکبات سیاره های دیگر یا بیگانه شاید به زمین هم رسیده باشند.

پس چنین استنباط می شود که بدور از برنامه ریزی مأموریت های بسیار پر هزینه و خطرناک فضایی برای جستجوی حیات بیگانه بشر باید به خانه خود یعنی زمین تمرکز بیشتر کند. 

با اینکه هیچ اثر یا ردپایی از حیات بیگانه در زمین یافت نشود، اما شاید حیات در زمین مدتها قبل وجود داشته ولی به دلایل اجتناب ناپذیر ناپدید شده باشد. 

اثر منحصر به فرد در داخل لایه های زمین دانشمندان را به دنبال نمودن رد پای گونه های حیات بیگانه در زمین قادر می سازد. اگر این گونه میکرو اورگانیزم ها یک سیستم سوخت و ساز (متابولیزم) متفاوت داشته اند، حتمأ توانسته اند بر ترکیب کیمیاویی سنگ تأثیر گذاشته و یا ته نشین های منرالی را طوری ایجاد نموده اند که اورگانیزم های زنده شناخته شده توان چنین کاری را ندارند.

 

جستجوی اشکال نامتعارف حیات، کاوش زمین و بخصوص مناطق دور افتاده با شرایط متنوع حیات در آن را حتمی می سازد. اکثر مردم می دانند که 17 گونه حیوانی بشمول گونه های قبلأ ناشناخته در هر 60 دقیقه نابود می شوند.

اگر نظریه میکرو اورگانیزم های بیگانه تائید شود، در آنصورت معلوم میشود که این سیاره و فضا همیشه با هم در ارتباط بوده اند.

نوشته آسمان کابل    منبع :spacedaily.com