مقالات همه مقالات رصد کردن ستاره گان با دوربین دو چشمی


رصد کردن ستاره گان با دوربین دو چشمی

دوربینی برای شما مناسب است که، سه خصوصیت مهم داشته باشد: بزرگنمایی،وزن و قیمت مناسب. دوربین دوچشمی 7X35 بزرگنمایی و توان کمی برای رصد دارند. در این نوع دوربینها عدد اول ( 7 ) بزرگنمایی را نشان میدهد و عدد دوم (35 ) قطر عدسی را برحسب میلیمتر نشان میدهد. دوربینهای 7X50 برای رصد های معمولی و مشاهده مقارنه ها و یا رصد سحابی های گستر ده مناسب هستند.  این دوربین دو چشمی ( 7X50 و 10X50 ) قدرت جمع آوری نوری کمی دارند ولی زاویه دید آنها در آسمان عریض است.

 دوربینهایی مانند 20X50 برای رصد های نجومی مناسب هستند و سبکی آنها در حمل و نقل آسان آن بسیا مناسب است. دوربینهای 20X60 و 20X80 دوربینهای خوب و عالی هستند اما وزن آنها کمی زیاد است و برای استفاده از آن به رابط مخصوص دوربین و سه پایه مناسب نیاز دارید. دوربینهای دیگری نیز امروزه تولید می شوند مانند : 20X100, 25X150 و ... که این نوع دوربینها از قیمت بالایی برخوردار هستند ولی برای اکتشاف دنباله دارها و رصدهای نجومی بسیار مناسب هستند.

رصد سیارات با دوربین دوچشمی
با دوربین دوچشمی می توانید سیارات را به راحتی مشاهده کرده و مکان آنها را در نقشه تعیید کنید. با یک دوربین معمولی 10X50 میتوانید رنگ سیارات را تشخیص داده و گاهی نیز اقمار مشتری را مشاهده کنید. برای رصد بهتر اقمار مشتری می توانید از دوربین مناسب 20X60 بهره بگیرید. این دوربین دوچشمی به آسانی چهار قمر مشتری را نشان می دهد. با این دوربین در شرایط مناسب جوی میتوانید حتی قرص مشتری را رصد کنید. برای دیدن حلقه های زحل نیز می بایست دوربینی با بزرگنمایی حداقل 25 داشته باشید. اگز با دوربین دوشچمی 20X60 به زحل نگاه کنید میتوانید قمر تیتان را که از قدر 8.3 است را رصد کنید. سیاره پلوتو را به راحتی نمی توانید مشاهده کنید.  

 

dezysky.blogfa.com