اخبار جهان اخبار جهان توضیحی بدیهی برای (UFO)ها پیدا شد


توضیحی بدیهی برای (UFO)ها پیدا شد

اجرام پرنده ناشناس یا UFOها احتمالا بر اثر پدیده های طبیعی پیچیده ای که به طور همزمان رخ می دهند و با نام Sprite خوانده می شوند، به وجود می آیند- در بالای اتمسفر همراه با رعد و برق دیده می شوند.

نورهای متحرک در طول تاریخ در بالای اغلب طوفان های رعد و برق ظاهر شده اند، اما محققان مطالعه آنها را زمانی شورع نمودند که یک نفر به طور اتفاقی یکی از آن درخشش ها را با دوربین ثبت نمود.

Colin Price ژئوفیزیکدان از دانشگاه Aviv اسرائیل می گوید: «برق ناشی از رعد و برق میدان الکتریکی بالایی را تحریک نموده، درخششی از نور تولید می کند که Sprite گفته می شود. الان متوجه شدیم که تنها یک نوع خاص از این درخشش هاست که محرک Sprite های طبیعی است.»

به گفته محققان فاصله بین 35 تا 80 مایلی (129-56 کیلومتر) از زمین محل هایی است که به طور معمول درخشش ها اتفاق می افتد. هرچند اطلاعات قبلی مبنی بر این بود که Sprite ها به صورت نوارهای باریک و ظریفی هستند، اما آنها می توانند از توپ های مغناطیسی بسیار وسیع به وجود آیند.

علت یا نحوه عمل این درخشش ها هنوز نامعلوم است، ولی Price پیشنهاد نمود آنها می توانند توضیح دهنده برخی از گزارشات در مورد UFOهایی باشند که سال های سال تا کنون ظاهر شده اند. خود می تواند آرامشی برای طرفداران UFOها باشد که در گذشته با شوخی های فریب آمیز انسانها تحت تاثیر قرار گرفته اند.

هم خلبانان جت و هم فضانوردان قبلا درخشش هایی از Sprite ها را گزارش نموده اند، این گزارشات با یکسری اختلافات همراه بود ولی همگی پدیده هایی مرموز بوده و به صورت جت های آبی رنگ عنوان شده اند.

Price و همکارانش بر روی « Spriteهای زمستانی» که تنها در ماه های زمستانی همیسفر شمالی ظاهر می شوند تمرکز کرده اند. دوربین های کنترل از راه دور آنها که بر روی ارتفاعات نصب شده می تواند طوفان های رعد و برقی تولید کننده Sprite ها را حتی از فاصله دور تر از دریای مدیترانه ثبت کند.

همچنین تکنیک های مثلثاتی به محقان این اجازه را خواهد داد تا ابعاد Sprite ها را نیز محاسبه کنند.

Price گفت: «قدرت درخشش Spriteها بالای 15 مایل است و با انفجاری که روی می دهد، پهنای آنها با 45 مایل می رسد، انگار یک جشن تولد بزرگ است!»

Spriteها ممکن است اثراتی بر روی لایه ازون زمین گذاشته باشند، اما محققان معتقدند اثر جهانی آن اندک است.

 

منبع : www.NOOJUM.com

ترجمه نعیمه موحدی از سایت Foxnews.com