اخبار جهان اخبار جهان اولین فرودگاه فضایی دنیا


اولین فرودگاه فضایی دنیا

ایالات متحده آمریکا راهی برای دسترسی به مرز نهایی را فراهم خواهد نمود. در نوزدهم ژوئن ساخت فرودگاه فضایی آمریکا درنیومکزیک آغاز شد. اولین فرودگاه فضایی-تجاری دنیا برای انتقال شهروندان به فضا. مراسم افتتاحیه شامل پرواز نمایشی «شوالیه سفید دو» توسط  Virgin Galactic است. شوالیه سفید کشتی فضایی بزرگی است که توریست ها را همراه با SpaceShip2 به فضا خواهد برد. گرچه Virgin Galactic مهمترین شخص نیست ولی اولین فرد از فرودگاه فضایی آمریکا خواهد بود. تاکنون بیش از 250 نفر هزینه سفر خود به مرزهای فضا را پرداخت کرده اند که تا سال آینده باید منتظر بمانند.

 


طبق برنامه ، شاهراه فرودگاه فضایی آمریکا تا تابستان آینده به اتمام می رسد. فرودگاه و آشیانه هواپیما در دسامبر 2010 آماده ورود مسافران هستند. و این زمانی است که Virgin Galactic انتقال مسافران به فضا را آغاز می نماید.

 

 همچنین رقیب هایی نظیر هوافضای XCOR و هوافضای آرمادیلو، در حال آماده سازی فضاپیما برای پروازهای 000/95 دلاری هستند. همان طور که پروازها عادی تر می شود هزینه ها نیز کاهش می یابد.

در فاصله پنج مایلی ترمینال یک صفحه پرتاب راکت های 20 فوتی وجود دارد. این راکت ها اغلب برای آزمایشات علمی مورد استفاده قرار می گرفت. آزمایشات به صورت عملی در دو سال گذشته اجرا می شدند.

 

 

 

منبع :www.Noojum.com 

ترجمه نعیمه موحدی از سایت رسمی FoxNews