اخبار محلی اخبار محلی پايان مأموريت ماهواره ملّي اميد


پايان مأموريت ماهواره ملّي اميد

ماهواره امید ایران با انجام موفقیت آمیز کلیه اهداف و وظایف پیش بینی شده به ماموریت خود پایان داد. اصغر ابراهیمی ‌کارشناس علوم و فناوری فضایی اعلام کرد: ماموریت همه ماهواره های دنیا مدت زمان مشخصی دارد که در این زمینه ماموریت ماهواره امید نیز به طور کامل انجام شده و در مدت ماموریت ماهواره هیچ گونه نقص و اشکال فنی مشاهده نشده است. وی اضافه کرد: البته پیش بینی می شود ماهواره امید تا يكماه دیگر در مدار باشد و پس از آن از مدار خارج و در جو قرار گیرد.

 

ابراهیمی با اشاره به اینکه ماهواره امید تاکنون بیش از 700 بار به دور زمین چرخیده است گفت: ارتباط متقابل با ایستگاه های زمینی، دریافت و ارسال سیگنال های مخابراتی و متنی و ارسال اطلاعات تی تی اند سی از جمله ماموریت های ماهواره امید بوده که این وظایف را این ماهواره ملی به خوبی انجام داده است. این کارشناس علوم و فناوری فضايي افزود: برخی مراکز علمی و تحقیقاتی و پایگاه های اینترنتی آماتوری (غیرحرفه ای)‌ فضایی دنیا از جمله کشورهای انگلستان، آمریکا و روسیه در مدت ماموریت ماهواره امید، موفق به دریافت اطلاعات از این اهواره شده اند.

 

لازم به یادآوری است که در تاریخ 14 بهمن سال پيش توسط موشک ماهواره بر "سفیر-2" با موفقیت اولین ماهواره ملی ايران تحت عنوان "امید" به مدار نزدیک زمین منتقل شد . این ماهواره در مدار گردش خود در کوتاهترین ارتفاع 250 کیلومتری و بلاترین ارتفاع در حدود 450 کیلومتری دور زمین چرخیده است. وزن این ماهواره در حدود 27 کیلوگرم است.

منبع: سازمان فضایی ایران