اخبار محلی اخبار محلی بازتاب پرتاب ماهواره اميد ايران در مطبوعات


بازتاب پرتاب ماهواره اميد ايران در مطبوعات

آتن- اخبار پرتاب ماهواره اميد ايران درصدر اخبار در رسانه خبري كشور آلباني قرار گرفت. روزنامه آلباني ديلي نيوز در خبري با اشاره به سخنان دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري ايران ، به قسمت‌هايي از ديدگاههاي ايشان پرداخت ونوشت : پيشرفت‌هاي علمي ايران صلح آميز و در راستاي تقويت دوستي و برادري در جهان است ،ملت ايران علم را در خدمت صلح ، عشق و برادري و كمال جامعه انسان‌ها دنبال مي‌كند و نگاه ما به علم و فناوري‌هاي علمي با نگاه توسعه طلبان و قدرت مداران متفاوت است چرا كه ما نگاه توحيدي به علم داريم.


 

اين روزنامه به نقل از دكتر احمدي نژاد خاطر نشان نمود ديگر نمي‌توان با زبان زور و تحريم با ملت‌ها بخصوص ملت ايران حرف زد .

همچنين روزنامه‌هاي محلي آلباني به بازتاب گسترده واكنش‌هاي كشورهاي غربي پرداخته و نوشتند :دولت آمريكا از پرتاب ماهواره ايراني اميد به فضا ابراز نگراني كرده است .

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا به خبرنگاران گفته است كه پرتاب ماهواره احتمالا مي‌تواند منجر به شكل‌گيري موشك‌هاي قاره پيما {بالستيك} شود.

همچنين اين روزنامه‌ها به واكنش ديگر كشورها اشاره كرده ونوشتند: برخي كشورهاي غربي از برنامه‌هاي هوا و فضاي اين كشور ابراز نگراني كرده اند.

رسانه‌هاي آلباني خاطر نشان نمودند با پرتاب ماهواره اميد به فضا ، ايران به جمع معدود كشورهايي مي‌پيوندد كه از توانايي فني لازم براي طراحي و ساخت مستقل ماهواره و پرتاب آن به فضا برخوردارند.

منابع خبري آلباني در پايان با ياد آوري اهداف ايران مي‌نويسند،جمهوري اسلامي ايران اتهامات در خصوص نظامي بودن اهداف پيشرفت‌هاي كشور را رد مي نمايد وبر علمي بودن مقاصد آن تاكيد دارد .

شايان ذكر است اكثر شبكه‌هاي تلويزيوني آلباني از جمله نيوز ‪،۲۴‬تاپ كانال ،كلان،اورا و... اين خبر را در صدر اخبار خارجي خود قرار داده وبخش‌هايي از اظهارات وزير خارجه ايران در خصوص علمي وتحقيقاتي بودن ماهواره اميد را پخش كردند.

 

 

 

 

 بازتاب پرتاب ماهواره اميد در رسانه‌هاي مالزی

كوالالامپور - پرتاب موفقيت آميز موشك ماهواره بر سفير، ساخت متخصصان كشورمان به فضا و در مدار زمين قرار گرفتن نخستين ماهواره ايراني اميد بازتاب نسبتا گسترده‌اي در رسانه‌هاي چاپي مالزي داشته است.

 

به گزارش ايرنا، مطبوعات روز پنجشنبه مالزي با چاپ گزارشهايي در مورد در مدار زمين قرار گرفتن نخستين ماهواره ساخت كشورمان به فضا به طور وسيعي موفقيت آميز بودن اين پروژه بويژه پرتاب موفقيت آميز موشك ماهواره بر و نيز سخنان رئيس جمهوري كشورمان را هنگام برتاب ماهواره اميد پوشش داده اند.

 

بنا به اين گزارش، روزنامه استار در اين زمينه مي‌نويسد: ايران روز چهارشنبه با موفقيت نخستين ماهواره خود را در مدار زمين قرار داد.

 

اين روزنامه با اشاره به واكنش وسيع كشورهاي غربي به پرتاب موفقيت آميز ماهواره اميد همچنين خاطرنشان ساخته است كه اين پروژه، نگراني غربي ها از موضوع هسته‌اي را بيش از پيش افزايش خواهد داد.

در همين راستا، روزنامه نيواستريتز تايمز نيز به سخنان آقاي احمدي نژاد در مراسم پرتاب اين ماهواره اشاره كرده و مي‌نويسد: رئيس جمهوري ايران با تبريك پرتاب موفقيت آميز ماهواره اميد به ملت ايران، آن را بزرگترين رخداد در تاريخ كشورش دانسته و ابراز اميدواري كرده است كه پرتاب اين ماهواره باعث تثبيت حضور ايران در فضا شده و زمينه‌اي براي پيشرفت‌هاي متعدد بعدي شود.

اين روزنامه در ادامه مي‌نويسد: پرتاب موشك ماهواره بر ايران نگراني وسيعي در كشورهاي غرب ايجاد كرده به طوري كه گمانه زني‌هاي آنها در مورد نظامي بودن پروژه‌هاي هسته‌اي اين كشور بيش از گذشته جدي شده است.

به نوشته اين روزنامه، كاخ سفيد در اين خصوص به ايران هشدار داده و تاكيد كرده است كه پرتاب ماهواره به فضا تنها چند هفته پس از روي كار آمدن باراك اوباما پاسخ مناسبي به رويكرد ديپلماسي مستقيم وي نيست.

اين درحالي است كه هيلاري كلينتون، وزير خارجه آمريكا نيز با ابراز نااميدي از اين اقدام ايران هشدار داده است كه اين كشور بايد منتظر هرگونه پيامدي در صورت ادامه بي‌توجهي به قطعنامه‌هاي شوراي امنيت باشد.

 

اين روزنامه مي‌افزايد: در لندن نيز، وزير امور خارجه انگليس از پرتاب اولين ماهواره بومي ايران به فضا بشدت ابراز نگراني كرده است.

بيل رامل پرتاب ماهواره اميد به فضا درست زماني كه ايران ماههاست كه هيچ توجهي به قطعنامه‌هاي شوراي امنيت نشان نمي‌دهد، مايه ترديد در اهداف ايران از پرتاب اين ماهواره و نيز پيگيري برنامه‌هاي هسته‌اي كشور شده است. 

 

 

 

بازتاب پرتاب موفقيت‌آميز ماهواره اميد در رسانه‌هاي امارات: ايران از مرز تحريم‌ها گذشت و به فضا رفت

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

سرويس: سياسي خارجي - ايران در جهان

پرتاب موفقيت‌آميز ماهواره اميد که روز سه‌شنبه در مدار جو زمين قرار گرفت، در رسانه‌هاي امارات متحده عربي بازتاب گسترده‌اي داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در دوبي، در پي پرتاب موفقيت‌آميز ماهواره اميد به فضا و قرار گرفتن در مدار زمين، رسانه‌هاي امارات متحده عربي با انتشار عکس‌هايي از اين ماهواره در لحظه پرتاب به تحليل و تفسير موفقيت ايرانيان در اين زمينه پرداختند.

شبکه‌هاي تلويزيوني الامارات، دبي، ابوظبي و السماء در اخبار سراسري خود به انتشار خبر موفقيت ايران در پرتاب اين ماهواره پرداختند و در گزارش‌هايي به تحليل و تفسير آن بر سياست‌هاي آينده آمريکا و کشورهاي اروپايي بعد از اين موفقيت ايران پرداختند.

روزنامه‌هاي عربي و انگليسي زبان البيان، الاتحاد، امارات اليوم، الخيلج، خليج تايمز، گلف‌نيوز، امارات تودي و سون ديز نيز در شماره‌هاي امروز (چهارشنبه) در صفحات اوليه خود با چاپ عکس‌هايي اقدام به انتشار خبر موفقيت‌آميز پرتاب ماهواره اميد کردند.

اکثر روزنامه‌هاي اماراتي پرتاب ماهواره ايراني اميد را موفقيت ايران در زمينه‌هاي علمي برشمردند و نوشتند که آمريکا و کشورهاي اروپايي نيز بر موفقيت ايرانيان در زمينه‌هاي علمي و تحقيقي واقف هستند و اين موفقيت ايرانيان موجب نگراني اين کشورها شده است.

مطبوعاتي اماراتي با انتخاب تيترهاي مختلف به تحليل و تفسير اين موفقيت ايرانيان پرداختند. روزنامه البيان با انتخاب تيتر " ايران از مرز تحريم‌ها گذشت و به فضا رفت" در اين زمينه نوشت: با وجود تحريم‌هاي 30 ساله ايران، اين کشور توانست در زمينه‌هاي مختلف از جمله علمي و تحقيقاتي پيشرفت کند و بار ديگر از مرز تحريم‌ها گذشت و ماهواره ملي خود را به فضا فرستاد