اخبار محلی اخبار محلی نمایشگاه های ستاره شناسی در ایران


نمایشگاه های ستاره شناسی در ایران

به یمن تلاش ها و کوشش های بی وقفه ی دوستداران و حامیان همیشگی نجوم در کشور عزیزمان، عرصه ی نمایشگاه ها و جشنواره های ستاره شناسی هرگز خالی نمانده اند و هر چند وقت یک بار شاهد برگزاری نمایشگاه هایی از عکس ها و فعالیت های نجومی با همکاری موسسه ها و فرهنگسراهای نجوم در نقاط مختلف کشور هستیم.

نمایشگاه (( از زمین تا آسمان)) از جمله نمایشگاه هایی بود که نه تنها علاعه مندان را با عکس های بی نظیر نجوم آشنا کرد، بلکه باعث آشنایی هر چه بیشتر مراکز نجوم خارج از کشور با فعالیت های نجوم در ایران شد.


این نمایشگاه شامل 22 عکس لمینت شده در اندازه های 100× 70 با موضوع هایی از قبیل کهکشان ها، سحابی های حاصل از انفجار ستارگان، ساختار خورشید و شراره های آن،ماه گرفتگی و... بود که از طرف سایت جهانی From earth to universe  در اختیار برگزار کنندگان قرار گرفته بود . نمایشگاه از زمین تا آسمان با همکاری فرهنگسرای نجوم شیراز ( رصد خانه ی قطب الدین شیرازی) و انجمن ستاره شناسی مهر  برگزار شد. این نمایشگاه از تاریخ 14 الی 20 اردیبهشت در فرهنگسرای هنر شیراز – پارک بعثت و 21 الی 27 اردیبهشت در تالار آبگینه – بلوار چمران به دید عموم گذاشته شد.به علاوه این نمایشگاه با استقبال چشمگیر علاقه مندان نجوم رو به رو شد . امیدواریم این نمایشگاه ها هر سال با شکوه بیشتری برگزار شوند و در نهایت آلتی باشند در دستان ما برای ترویج هر چه بیشتر نجوم در ایران...

 در زیر برخی عکس های گرفته شده از برگزاری نمایشگاه و همچنین مسئولین برگزاری نمایشگاه را می بینید.

 

نوشته پگاه شاملو از سایت نجوم ایران