سایر خبرها سایر سایت ها و خبرها پایان ساخت ماهواره دانشگاه صنعتی شریف


پایان ساخت ماهواره دانشگاه صنعتی شریف

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف از پایان پروژه ماهواره دانشجویی این دانشگاه خبر داد و گفت: این ماهواره در نوبت پرتاب قرار دارد. پروژه طراحی و ساخت این ماهواره در سال 87 و براساس توافق میان سازمان فضایی و دانشگاه صنعتی شریف اجرایی شد.
این ماهواره دانشجویی دارای وزن 50 کیلوگرم و ابعاد 40 در 40 در 40 است و به منظور طراحی و ساخت آن فعالیت های دقیق علمی و پژوهشی توسط بیش از 100 نفر از دانشجویان، فارغ التحصیلان و اعضای هیات علمی این دانشگاه انجام شده است.
 
در حال حاضر مجموعه ای متشکل از تیم های تحقیقاتی در زمینه های اپتیک و تصویربرداری، سازه، حرارت، مخابرات، دینامیک و کنترل، توان، کامپیوتر پرواز، ایستگاه زمینی، قابلیت اطمینان، تست و یکپارچه سازی در این پروژه مشارکت دارند.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پروژه ماهواره این دانشگاه افزود: این ماهواره یک ماهواره دانشجویی است که توسط پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف اجرایی شد.
 
دکتر مسعود تجریشی به بیان جزئیات این ماهواره پرداخت و اظهار داشت: ماموریت این ماهواره عکسبرداری از زمین تعریف شده است و برای این منظور قدرت تفکیک دوربین هایی که برای این ماهواره طراحی شده، 5 متر است.
 
تجریشی با تاکید بر اینکه طراحی و ساخت این ماهواره مراحل نهایی را طی می کند، خاطر نشان کرد: این ماهواره در نوبت پرتاب قرار دارد که با تعیین زمان پرتاب ارسال خواهد شد.
 

زینب حسینی از سایت نجوم ایران

دانشگاه صنعتی شریف