سایر خبرها سایر سایت ها و خبرها پروژه ای جدید به نام "ماه برای همه"


پروژه ای جدید به نام "ماه برای همه"

سال 2009 یادآور چهارصدمین سالگرد نخستین استفاده از یک تلسکوپ نجومی توسط گالیلیو گالیله و چهلمین سالگرد آپولو11، نخستین ماه نشین، است. کمیته سال جهانی نجوم در کشور مالت در نظر دارد تا این دو مناسبت را با اجرای پروژه ای به نام "ماه برای همه" جشن بگیرد.

این پروژه در نظر دارد تا با مشارکت چندین کشور از سراسر جهان و پیروی از اهداف سال جهانی نجوم، تصویری جدید از ماه به روش آپولو11 تهیه کنند. آنها با شعار "صلح برای همه" قصد دارند تا نجوم را به میان مردم آورده و باعث افزایش علاقه مردم به علم شوند.

 


 

از کشورهای علاقه مند درخواست می شود با رصدخانۀ آپولن (Apolen observatory) تماس بگیرند تا یکی از خانه های شماره گذاری شده در تصویر بالا به آنها اختصاص یابد. هر کشوری که ثبت نام کند باید در یکی از روزهای شنبه 19 اردیبهشت/9 می یا یکشنبه 17 خرداد/7 ژوئن و در حالیکه ماه در وضعیت بدر است از آن عکسبرداری کند. همۀ این تصاویر از طریق ایمیل (یا ارسال به صورت CD) برای آقای لئونارد الول مرکر (Leonard Ellul Mercer) در رصدخانه آپولن̗ مالت ارسال می شوند تا در مجموعه ای از تمام تصاویر تهیه شود.


 

 

در آخر، مجموعۀ نهایی از تصاویر ماه به عنوان همکاری بین کشورهای مختلف، در سراسر جهان پخش می شود.

 

آدرس الکترونیکی آقای آقای لئونارد الول مرکر : این آدرس ایمیل در مقابل هرزنامه‌ها محافظت می شود. برای مشاهده آن نیاز به فعال کردن جاوا اسکریپت دارید.

 آدرس پستی:  Bellina, Old Railway Track, Attard ATD 1231, Malta (EU)

نوشته : nojumnews.com