سایر خبرها سایر سایت ها و خبرها چاپ تجهیزات سفر به مریخ


چاپ تجهیزات سفر به مریخ

یک شرکت آمریکایی ایده ای را مطرح کرده است که برپایه آن می توان تجهیزات لازم در سفر به مریخ را با استفاده از یک چاپگر سه بعدی در فضا چاپ کرد.

دستگاههای چاپگر سه بعدی می توانند به عنوان راه حلی قطعی برای سفرهای فضایی بلند مدت مثل سفر به مریخ به رسمیت شناخته شوند.درحقیقت مشکل این سفرها تنها رسیدن به مقصد نیست بلکه باید تجهیزاتی برای بازگشت به زمین وجود داشته باشند.

این درحالی است که در طول سفر رفت، فضاپیماها در مسیر طوفانهای فضایی می توانند آسیب ببینند و نیاز به تعویض قطعه داشته باشند اما حمل قطعات یدکی دستگاهها می تواند فضای زیادی را اشغال کند که ترجیح بر این است که از این فضا برای ذخیره بیشتر آب و غذا که برای انسان حیاتی هستند استفاده شود.


 

در این راستا، یک شرکت طراحی صنعتی در لس آنجلس به نام "ساخت فضا" (Made in Space) ایده ای را مطرحی کرده است که برپایه آن می توان از چاپگرهای سه بعدی برای ساخت (چاپ) قطعات یدکی در طول سفر فضایی استفاده کرد.

این شرکت درحال مطالعه بر روی سیستم مخصوصی است که بر روی چاپگرهای سه بعدی عمل می کند و می تواند تکه های کوچک و بزرگ را به صورت سه بعدی چاپ کند.

به این ترتیب می توان پانلها و اجسام کوچکی که می توانند در مدار و در شرایط جاذبه صفر کاربرد داشته باشند را در طول سفر تولید کرد.

برای چاپ کردن یک شیء، چاپگرهای سه بعدی به لایه های مختلف موادی که می توانند از جنس فلزات، پلاستیک و یا مواد دیگر باشد نیاز دارند. این مواد همانند کاغذ در چاپگرهای معمولی رفتار می کنند.

براساس گزارش نانوپرس، ایده شرکت Made in Space با به کارگیری چاپگرهای سه بعدی می تواند در زمان و پول صرفه جویی کنند. درحال حاضر یک چاپگر سه بعدی خانگی حداقل هزار دلار قیمت دارد.

چاپگر سه بعدی

برخی از قعطاتی که با این چاپگر چاپ شده اند

این تصویر نشان می دهد که این سیستم قادر است اجسام با اشکال پیچیده را هم چاپ کند

 

زینب حسینی از سایت نجوم ایران

به نقل از مهر