سایر خبرها سایر سایت ها و خبرها قديمي‌ترين ارگانيسم اسكلت‌دار کشف شد


قديمي‌ترين ارگانيسم اسكلت‌دار کشف شد

محققان در جنوب استراليا فسيل قديمي‌ترين ارگانيسم با اسكلت متعلق به 560 ميليون سال قبل را كشف كردند كه به بررسي روند تكاملي زندگي موجودات كمك مي‌كند.

اين حيوان «كروناكولينا آكولا» نام دارد كه 550 تا 560 ميليون سال قبل مي‌زيسته است و قديمي‌ترين ارگانيسم اسكلت‌دار جهان محسوب مي‌شود.

كشف اين حيوان اسكلت‌دار به بررسي تكامل زندگي بويژه كشف علت انقراض حيوانات، واكنش ارگانيسم‌ها به تغييرات محيطي و بررسي امكان وجود حيات در سيارات ديگر كمك شاياني خواهد كرد.

 

 

شكل «كروناكولينا آكولا» شبيه انگشتدانه با چهار خار 20 تا 40 سانتي متري در اطراف بدن است و محل زندگي اين حيوان كف دريا بوده است.

اين حيوان در دوره «ادياكاران» مربوط به 488 تا 542 ميليون سال قبل و پيش از بروز تنوع موجودات بر روي زمين در دوره كامبرين مي زيسته است.

«مري دروزر» محقق زمين شناسي دانشگاه كاليفرنيا تأكيد مي كند: پيش از اين عنوان شده بود كه حيوانات تا دوره كامبرين داراي بدني نرم بوده و عضو سختي ندارند؛ اما اكنون ارگانيسمي با ساختار اسكلتي كشف شده است كه قدمت آن به قبل از دوره كامبرين باز مي‌گردد و قديمي‌ترين حيوان با ساختار سخت محسوب مي‌شود.

«كروناكولينا آكولا» در يك فسيل به عمق دو سانتيمتري كشف شده است، اما محققان معتقدند كه اندازه اين حيوان ابين سه تا پنج سانتي متر بوده است.

نتايج يافته محققان كاليفرنيا در مجله Geology منتشر شده است.

 

زینب حسینی از سایت نجوم ایران

به نقل از ایسنا