سایر خبرها سایر سایت ها و خبرها کپسول فضایی دراگون


کپسول فضایی دراگون

در بررسیهای صورت گرفته در دفتر مرکزی شرکت اسپیس ایکس در کالیفرنیا، مقامات این شرکت جزئیاتی را درباره هرکدام از فازهای مأموریت دارای سرنشین دراگون به مقصد ایستگاه بین المللی فضایی به مقامات ناسا ارائه کردند.

شرکت اسپیس ایکس به تبیین برنامه های خود در رابطه با ایجاد تغییراتی در سکوهای پرتاب پرداخته تا بتواند از چنین مأموریتی پشتیبانی کند. در این گزارش همچنین قابلیتهای اتصال دراگون، تسهیلات زندگی، التزامات وزن و نیرو و زمینهای احتمالی فرود و تکینکهای آن به بحث گذاشته شده است.

 

 

کپسول فضایی دراگون طوری طراحی شده که می تواند هفت فضانورد را به مقصد برساند

 

این شرکت فضایی خصوصی همچنین تحقیقاتی را به ناسا ارائه کرده که نشان می دهد چگونه سیستم سقوط موشک آنها که به " سوپردراکو" شهرت دارد در حالت اضطراری عمل می کند. همچنین برای حفظ جان فضانوردان در راه حرکت به مدار زمین یا درحال حرکت از مدار زمین چه تمهیداتی برای رخدادهای غیر منتظره اندیشیده شده است.

الون ماسک رئیس بخش طراحی و مدیر اجرایی شرکت اسپیس ایکس طی بیانیه ای اظهار داشت: نتایج موفقیت آمیز تاکنون نشان داده که این شرکت در همان نقطه ای قرار دارد که انتظار می رفت، ما آماده هستیم به فاز بعدی حرکت کنیم و فضانوردان را تا اواسط این دهه به ایستگاه فضایی منتقل کنیم.

 

 

موشک فالکون 9 کپسول فضایی دراگون را به فضا پرتاب می کند

 

اسپیس ایکس در کنار سه شرکت بلو اوریجین ، بوئینگ و سیئرا نوادا بودجه ای را طی دو سال گذشته از برنامه تجاری ناسا دریافت کردند تا بخش فضاپیمایی خصوصی آمریکا را که از قابلیت انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی برخوردار است توسعه دهند.

ناسا ابراز امیدواری کرده است که دست کم دو شرکت از میان این شرکت ها بتوانند تا سال 2017 این هدف را اجرایی کنند، چرا که برنامه شاتلهای فضایی این سازمان سال گذشته به اتمام رسید و شاتلهای آن بازنشست شدند، درحال حاضر ناسا برای انتقال فضانوردان خود به ایستگاه بین المللی فضایی که در مدار زمین قرار دارد تنها به سایوزهای روسیه متکی است.

درماه می کپسول فضایی دراگون پرواز بدون سرنشینی را به عنوان اولین فضاپیما خصوصی به ایستگاه بین المللی داشت. این پرواز با هدف بررسی تواناییها و قابلیتهای دراگون صورت گرفته بود. درحالی که تمام سفر با برنامه به خوبی برگزار شده بود، مقامات ناسا اظهار داشتند که نخستین مأموریت جدی دراگون پاییز امسال انجام می پذیرد.

 

زینب حسینی از سایت نجوم ایران

به نقل از مهر