سایر خبرها سایر سایت ها و خبرها نقشه طوفانهای گرمسیری 160 سال اخیر جهان


نقشه طوفانهای گرمسیری 160 سال اخیر جهان

یک نقشه کش از یک شرکت تصویرسازی اطلاعات نمای خیره کننده ای از مسیرهای مارپیچ طوفانها و طوفانهای گرمسیری که در سراسر جهان ایجاد شده، ارائه کرده است. جان نلسون به عنوان نقشه کش شرکت تصویرسازی اطلاعات IDV Solutions تمام اطلاعات ثبت شده از سال 1851 تاکنون را در این نقشه ارائه کرده است.

این نقشه همچنین چشم انداز منحصر به فردی از زمین از پایین به بالا را به نمایش گذاشته است.

 

نقشه جدیدی که نشان دهنده تمام طوفانها و وضعیتهای شدید آب و هوایی از سال 1851 است

 

نلسون مدیر نقشه کشی شرکت تصویرسازی اطلاعات IDV Solutions اظهار داشت که این نمای منحصر به فرد بهترین راه برای ارائه اطلاعات موجود به شکل داستانی است.

وی گفت: وقتی من این اطلاعات را وارد یک نقشه مستطیلی شکل کردیم تصویر مرتبی از آن به دست آمد اما نمای پایین به بالای غیر متعارف موجب شد که مسیرهای منحنی در میان اقیانوسهای جهان در تصویر درخشش بیشتری داشته باشند.

نلسون با استفاده از اطلاعات دولت آمریکا درباره طوفانهای گرمسیری و طوفانهای دیگر از سال 1851 تا سال 2010 این نقشه را تهیه کرده است.

نقشه طوفانها آخرین سری از نقشه هایی است که نلسون تهیه کرده و یک پدیده طبیعی سیاره زمین را به شیوه های چشمگیر نشان می دهد.

وی پیش از این نقشه زلزله های زمین را سال 1989، آتش سوزیهای آمریکا را از سال 2001 و طوفانها و گردبادهای آمریکا از سال 1950 تهیه کرده است که تصاویر منحصر به فردی از فجایع طبیعی تلقی می شوند.

 

طراحان با روشهای مختلفی اطلاعات را پیش از تصمیم گیری درباره نسخه نهایی ارائه کنند

 

وی همچنین برخی از نقشه ها را پیش از نهایی شدن ارائه کرده که در میان آنها می توان به یک نسخه که دارای جدول زمانی است و طوفانها را طی زمان نشان می دهد، اشاره کرد.

این نقشه نشان می دهد که تعدادی از طوفانها در نیمه دوم قرن بیستم شکل گرفته است.

این نقشه همچنین فقدان اطلاعات کافی را مورد تأکید قرار داده است چرا که آمریکا تنها از اوایل سال 1978 اقدام به ثبت این اطلاعات کرده است.

 

این تصویر آزمایشی نشان دهنده تصویر سازی جدول زمانی مکان جمع آوری این اطلاعات در سراسر دنیا است

 

زینب حسینی از سایت نجوم ایران

به نقل از مهر