آنچه که گذشت مهمترین عناوین خبری در سال 1384 تازه ترین نمای کاسینی از تیتان


تازه ترین نمای کاسینی از تیتان

این تصویر با رنگهای کاذب مرکب از تازه ترین تصاویری است که کاسینی در نزدیکترین پرواز خود نسبت به تیتان در 16  آوریل 2005 تهیه کرده است .

 

این عکس از به هم پیوستن دو تصویر فروسرخی ( گرفته شده در طول موج 938 و 889 نانومتری ) با یک تصویر مرئی (  در 240 نانومتری ) بدست آمده است .مناطق سبز رنگ در این عکس در واقع  نشانگر نواحی است که کاسینی در آنجا قادر به دیدن سطح تیتان است .رنگ  قرمز نمایانگر طبقات فوقانی جو تیتان است جایی که متان موجود در اتمسفر  در آنجا کاملا نور خورشید را جذب می کند  .خطوط آبی رنگ در لبه بیرونی قمر  نشاندهنده طول موج نور بنفش مرئی است که در که در آنجا مه رقیق موجود  در جو بهتر روئیت می گردد .

یک عکس رنگ-کاذب مشابه نیمکره دیگر تیتان  را نشان میدهد که در اکتبر 2004 در اولین پرواز نزدیک کاسینی بر فراز  تیتان تهیه شده بود . در آن موقع ابرها در قطب جنوبی تیتان دیده می شدند  . اما در تصاویر  رصدی اخیر هیچ ابری دیده نشد .

در تیتان شمال به سمت بالاست . و انحراف  محور آن 30 درجه به طرف راست است . تصاویری که برای خلق این عکس مرکب  استفاده شدند بوسیله دوربین wide-angle کاسینی در 16 آوریل 2005 در مسافتی  تقریبا 173000 تا 168200 کیلومتری از تیتان گرفته شده اند . ریزولیشن این عکس تقریبا به درستی 10  کیلومتر بر هر پیکسل است .

 

 .