آنچه که گذشت مهمترین عناوین خبری در سال 1382 برنده جایزه انجمن فیزیک آمریکا


برنده جایزه انجمن فیزیک آمریکا

جایزه مقاله نویسی انجمن فیزیک آمریکا به یک ستاره شناس از کشور سریلانکا،بخاطر نوشتن مقاله ای در مورد سیاهچاله ها در مجله Astronomy اعطا شد.

 

انجمن فیزیک آمریکا در 20 شهریور 1382 اعلام کرد جایزه بهترین مقاله علمی نوشته شده توسط یک دانشمند، بخاطر مقاله "فراتر از سیاهی" (Beyond Black)،چاپ شده در شماره ژوئن 2002 مجله Astronomy،به "ری جایاواردانا" یکی از ویراستاران همکار مجله Astronomy تعلق گرفته است.

او در این مقاله به این مطلب می پردازد که دانشمندان چگونه می توانند از وجود سیاهچاله ها آگاه شوند و سپس به توضیح روش های شکار سیاهچاله ها می پردازد.

"جایاواردانا" علاوه بر نویسندگی در مجله Astronomy و چند مجله معروف دیگر،استادیار ستاره شناسی در دانشگاه میشیگان است.وی که متولد کشور سریلانکا است،مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه ییل و مدرک دکترا را از دانشگاه هاروارد گرفته است.

انجمن فیزیک آمریکا از سال 1969 تاکنون،به بهترین مقاله یا کتاب در مورد فیزیک یا ستاره شناسی که توسط دانشمندان حرفه ای برای عامه مردم نوشته شده باشد جایزه می دهد.

برنده سالانه این جایزه،توسط شورایی مرکب از دانشمندان و روزنامه نگاران انتخاب می شود و شامل جایزه نقدی،کرسی Windsor و مدرک شناسایی است.

منبع خبر : www.astronomy.com