مقالات زحل تیتان زیباترین و بزرگنرین قمر


تیتان زیباترین و بزرگنرین قمر

تیتان زیباترین و بزرگنرین قمر زحل است. زیرا این قمر به اندازه کافی پر جرم و سرد است که این شرایط باعث شده که جو خود را در طی مدت طولانی حفظ کند.

جو این قمر غول پیکر از هیدروژن، اکسیژن، کربن، نیتروژن تشکیل شده است که این عنصر میتواند برای مجودات زنده و تک سلولی محیطی مناسب باشد. ترکیبات جو تیتان را فضاپیمای ویجر با عبور از نزدیکی این قمر کشف کرد و جالب ترین موضوع برای دانشمند این بود که جزء تشکیل دهنده عمده جو نیتروژن و متان به مقدار ناچیز در آن وجود دارد.  

در جو تیتان مواد دیگری مانند : استیلن، سیانوژن، پروپان وجود داشت. این مواد میتوانند در سنتز کردن آمینواسیدها که اجزاء ملکولهای آلی پیچیده تری هستند نقش مهمی داشته باشد.

جو تیتان متراکمتر از جو زمین است و دمای سطح این قمر به ۱۸۰- سانتیگراد می رسد. دانشمندان بر این باور هستند که سطح تیتان می بایست ملکولهای آلی پیش زیستی در حال بارش باشد و شاید هم میگفتند که احنامل وجودحیات در آن وجود دارد. اما همین ملکول های پیچیده ابرهای نارنجی در سطح این قمر پدید آورده اند که مانع از تأیید این چنین احتمالهایی میشود.

 

 

 

 

رصد تیتان

تیتان یکی از قمرهایی است که برای رصد آن دچار دردسر زیادی نخواهید شد. این قمرحتی با دوربین تک چشمی ۲۰X۵۰ قابل رویت است. تیتان هر ۱۶ روز یک بار به دور زحل میگردد و قدر آن در کنار زحل به حدود ۹ میرسد. علاقه مندان به عکاسی از تیتان و زحل، میتوانند از تلسکوپهایی با قطر شئ ۴ اینچ به بالا و یا از طریقه علاسی با وب کم با بزرگنمایی ۱۰۰ یا حتی ۵۰ برابر استفاده کنند.

dessky.blogfa.com