اخبار برگزیده عناوین برگزیده خبری فرود فضاپیمای سویوز و آماده شدن فضانوردان برای پیاده روی فضایی


فرود فضاپیمای سویوز و آماده شدن فضانوردان برای پیاده روی فضایی

سرنشینان Expedition19  خود را برای پیاده روی فضایی آماده کردند و منتظر ورود سه عضو دیگر هستند که در آخر این هفته به آنها ملحق می شوند. مسافران فضایی همچنان فعالیت های خود را ادامه می دهند. فرمانده گنادی پادالکا (Gennady Padalka) و مهندس پرواز  میشل بارات (Michael Barratt) برای اولین پیاده روی فضایی خود – که در روز 5 ژوئن برنامه ریزی شده- لباس فضایی خود را هشت بار امتحان نمودند. علاوه بر این، آنها لباس ها را از نظر نواقص ، عملکرد صحیح سرپوش و تجهیزات ارتباطی نیز به خوبی کنترل کردند.

فضاپیمای Soyuz19 در روز چهارشنبه ساعت 6:43 دقیقه صبح به وقت شرقی از Baikonur Cosmodrome در قزاقستان پرتاب خواهد شد و رومان روماننکو (Roman Romanenko) فضانورد روسی، رابرت تریسک (Robert Thirsk) فضانورد آژانس فضایی کانادا و فرانک دی وین (Frank De Winne) فضانورد آژانس اروپایی را با خود به ایستگاه بین المللی فضایی خواهد برد.

 

سفینه فضایی Soyuz19 که سه عضو دیگر را به ایستگاه بین المللی فضایی خواهد برد. برنامه پرتاب برای چهارشنبه تدوین شده است. اعتبار تصویر: تلویزیون ناسا

 

 

 

بر طبق برنامه ریزی های انجام شده، Soyuz در روز جمعه ساعت 8:36 صبح به ایستگاه خواهد رسید.

همچنین برای اولین بار هر پنج آژانس شرکت کننده به وسیله اعضای خود در آزمایشگاه معرفی خواهند شد و Expedition 20 را تحت فرماندهی  فرمانده Expedition19 –گنادی پادالکا- آغاز خواهند کرد.

پادالکا ساعت های زیادی را صرف کار با دستگاه SONOCARD روسی نمود. این دستگاه عملکردهای فیزیولوژیکی اعضا را در حین خواب ثبت می کند. سونوکارد از این داده ها برای مطالعه دقیق سلامت افراد استفاده می کند و در نهایت پایه و اساسی است برای ارزیابی و پیش بینی توانایی تطابق بدن انسان در پروازهای فضایی طولانی مدت.

مهندس پرواز کوئی چی واکاتا (Koichi Wakata)، همراه با بارات، با استفاده از تجهیزات ورزشی ایستگاه، تمرینات ورزشی خود را انجام دادند.

 

منبع: www.noojum.com 

ترجمه نعیمه موحدی از سایت رسمی ناسا