اخبار برگزیده عناوین برگزیده خبری آزمایشات برای نجات Spirit نزدیک به اتمام است


آزمایشات برای نجات Spirit نزدیک به اتمام است

مهندسین در آزمایشگاه JPL ناسا، واقع در پاسادنا، کالیفرنیا، با استفاده از یک مریخ نورد آزمایشی در درون یک جعبه پر شده  از شن و خاک (به منظور شبیه سازی سطوح مریخ) در حال آزمایش مجموعه ای از مانورهایی هستند که می تواند برای رها سازی مریخ نورد اسپیریت (Spirit)،که هم اکنون در خاک های  نرم مریخ – به نام Troy- مدفون شده است مورد استفاده قرار گیرد.اعضای تیم مریخ نورد تحقیقاتی، انجام آزمایشات طولانی دوره را در این هفته ادامه دادند. در این آزمایش مریخ نورد آزمایشی با وضعیت و فرم خرچنگ مانند در سربالایی ها به جلو رانده شد.

 

 این آزمایشات تا آخر هفته بعد نیز ادامه خواهد داشت و چنین تصور می شود که در اوایل آگوست این امکان فراهم  شود تا تلاش هایی به منظور خروج  مریخ نورد اسپیریت (Spirit)،که هم اکنون در مریخ مدفون شده است، انجام گیرد.

ضمناً، مشاهدات دستگاه هواشناسی صوتی مریخ که بر روی MRO ناسا نصب می باشد به دانشمندان نشان داده که یک طوفان ناحیه ای بزرگ در حال شکل گیری است. طوفان گرد و خاک در حال حاضر در نزدیکی اسپیریت (Spirit) و یا مریخ نورد دوقلویش، مریخ نورد فرصت (Opportunity)، نیست ولی دانشمندان همچنان که این طوفان درحال پیشروی است به پایش و بررسی آن ادامه خواهند داد. از آنجایی که مریخ هنوز در فصل طوفان های گرد و غبار به سر می برد، این امکان وجود دارد که طوفان در طی چند روز آینده حجیم تر، قوی تر و بزرگتر گردد.

برای به دست آوردن سایر اطلاعات  از تلاش های انجام گرفته برای رهاسازی مریخ نورد اسپیریت (Spirit) از وب سایت JPL Free Spirit دیدن فرمایید.

 برای مشاهد تصویر در سایز اصلی  اینجا کلیک کنید

 

منبع : سایت نجوم ایران

ترجمه نعیمه موحدی از سایت رسمی ناسا