اخبار برگزیده عناوین برگزیده خبری ناسا و سایت اجرام نزدیک به زمین


ناسا و سایت اجرام نزدیک به زمین

آزمایشگاه JPL ناسا در حال آماده سازی وب سایت جدیدی است. این وب سایت یک منبع متمرکز از اطلاعاتی راجع به  اجرام نزدیک به زمین خواهد بود و اطلاعاتی در مورد آستروئیدها و دنباله دارهایی که به زمین نزدیک می شوند را ارائه خواهد نمود. سایت "Asteroid Watch" نیز حاوی لینک های جالبی دراین زمینه است.

دان یومانس (Don Yeomans) مدیر «برنامه اجرام نزدیک به زمین» ناسا در آزمایشگاه JPL گفت: "اغلب مردم شیفته اجرام نزدیک به زمین هستند و من هم با آنها موافقم. در این زمینه بیش از سه دهه مطالعه داشته ام و متوجه شدم که اینها به طور علمی جذابیت هایی دارند، البته تعدادی هم هستند که به طور بالقوه برای زمین خطرناک اند. هدفمان از طراحی این وب سایت فراهم آوردن جدیدترین اطاعات راجع به این اجرام فریبنده و جذاب، و نیز انتشار اخبار صحیح و دقیق  در مورد آنها برای عموم می باشد."

ارتباط با سایت جدید Asteroid Watch از لینک http://www.jpl.nasa.gov/asteroidwatch امکان پذیر است. این سایت اطلاعات مفیدی راجع به  عملیات های ناسا در زمینه مطالعه ستاره های دنباله دار، آستروئیدها و اجرام آسمانی نزدیک به زمین ارائه می دهد، همچنین حقایق پایه ای و آخرین تحقیقات علمی در مورد آنها را در اختیارتان قرار می دهد. اخبار مربوط به اکتشافات و اجرام نزدیک به زمین و نیز برنامه های کنترل از زمین نیز در این سایت در دسترس می باشند. به تمام علاقه مندان به یادگیری در زمینه صخره های فضایی نیز بازدید از این سایت را پیشنهاد می کنیم. سایت Asteroid Watch همچنین دارای یک لینک به وب سایت تخصصی تر Near-Earth Objects مربوط به آزمایشگاه JPL می باشد؛ جایی که بسیاری از دانشمندان و محققان در شاخه مطالعه اجرام نزدیک به زمین برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود به آن مراحعه می کنند.

لیندی جانسون (Lindley Johnson) مجری برنامه «مشاهده اجرام نزدیک به زمین» در مرکز مدیریت ناسا در واشنگتون گفت: "با استفاده از این وب سایت عموم مردم می توانند به آنچه در فضای نزدیک به زمین در حال رخ دادن است نگاه بی نظیری داشته باشند."

 

با حمایت های ناسا، شناسایی و ردیابی آستروئیدها و دنباله دارهای در حال عبور از نزدیکی زمین قابل بررسی است. برنامه «مشاهده اجرام نزدیک به زمین»، که به طور عادی نگهبان فضا یا "SpaceGuard" خوانده می شود، نقشه مدار این اجرام را تخمین زده تا بفهد که آیا هیچ یک از آنها به طور بالقوه برای سیاره ما خطرناک هست یا خیر.

آزمایشکاه JPL بخشی از انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا واقع در پاسادنا می باشد.

 

 منبع : سایت نجوم ایران

ترجمه نعیمه موحدی از سایت علمی ScienceDaily