اخبار برگزیده عناوین برگزیده خبری دیدار مدیر ناسا از مدرسه ای در واشنگتن


دیدار مدیر ناسا از مدرسه ای در واشنگتن

چارلز بولدن مدیر ناسا، روز 11 سپتامبر در بازدیدی که از مدرسه ای در واشنگتن داشت برای دانش آموزان صحبت نمود. وی در روز ملی خدمات و یادبود تقریبا  برای 120 دانش آموز در سطوح سوم و چهارم و پنجم در مورد علوم، تکنولوژی، ریاضیات و مهندسی سخنانی را ایراد نمود.

بولدن سخنان خود را با صحبت درباره اهمیت سفر به فضا و نقش آن در تمام جنبه های زندگی روزانه شروع نمود. ناسا به تمام دانش آموزان شرکت کننده در این برنامه وسایل کمک آموزشی علمی اهداء کرد و برای معلمان برنامه های آموزشی علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی آورد. همچنین کتابی علمی و غیر تخیلی درباره برادران رایت و اولین پرواز به تمام 120 دانش آموز داده شد. بولدن و یکی از دانش آموزان بخشی از این کتاب را با صدای بلند برای حضار قرائت نمودند.


 

وی به سوالات این نسل جوان پرهیجان پاسخ داد. ارائه توضیحاتی درباره چگونگی پرتاب و به زمین نشستن شاتل فضایی، توضیح این که چگونه به مدیریت ناسا رسیده، بحث درباره خدمت در ارتش و فضانورد بودن، تشویق والدینش (که معلم و فرهیخته بودند) به آموزش ریاضی و علوم در سنین کودکی، مطالبی بود که بولدن درباره شان برای محصلین صحبت و بحث نمود.

در آپریل، اوباما رسماً 11 سپتامبر را روز ملی خدمات و یادبود نامید و از شهروندان آمریکایی خواست تا به مناسبت یادبود این روز با یکدیگر متحد شوند.

 

منبع : سایت نجوم ایران

ترجمه نعیمه موحدی از سایت رسمی ناسا