اخبار برگزیده عناوین برگزیده خبری فرود بر مریخ: شمارش معکوس آغاز شد


فرود بر مریخ: شمارش معکوس آغاز شد

Curiosity کجاست؟ کمتر از 10 روز تا فرود جدیدترین مریخ نورد ناسا بر سطح سیاره مریخ باقی مانده است. در تصاویری که در ادامه این مطلب می بینید موقعیت فعلی این مریخ نورد نشان داده شده است. این تصاویر در هر دقیقه و به طور مدام، از طرف سایت رسمی ناسا بروز رسانی می گردند. آزمایشگاه علمی مریخ یا همان "کنجکاوی" (curiosity) جدیدترین و پیشرفته ترین مریخ نورد ناسا می باشد که به زودی بر سطح سیاره مریخ خواهد نشست.

بر طبق برنامه ریزی ها این مریخ نورد در 16 مرداد 1391 و در ساعت 10:01 دقیقه بامداد به وقت ایران (5 آگوست 2012 در ساعت 10:31pm PDT) بر سطح سیاره مریخ فرود خواهد آمد. در صورت نشست موفقیت آمیز "کنجکاوی" بر سطح مریخ، فصل تازه ای از اکتشافات فضایی و کشف رازهای سیاره مریخ در پیش روی ماست.

 

 از جمله اهداف اصلی این مریخ نورد ، ارزیابی و برسی شرایط مریخ در رابطه با شرایط حیات در این سیاره است. "کنجکاوی" به ما خواهد گفت که آیا محیط مریخ قادر به پشتیبانی حیات میکروبی بوده و در صورت پاسخ مثبت آیا هنوز هم امکان حیات در این سیاره ممکن است یا خیر. درواقع این ماموریت به ما کمک خواهد نمود تا به درک بهتری نسبت به شرایط حیات در سیاره مریخ دست یابیم. جهت اطلاعات بیشتر می توانید به این مقاله مراجعه نمایید. همچنین اخبار و شرح کامل  ماموریت "کنجکاوی" به زودی در سایت نجوم ایران منتشر خواهد شد.

 

توجه: فرود بر مریخ با موفقیت انجام شده و تصاویر زیر بیش از این بروزرسانی نخواهند شد. برای مشاهده فیلم مراحل فرود و جزئیات فنی اینجا کلیک کنید.

برای آگاهی از خبرهای جدید به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید. (اینجا کلیک کنید.)

 

 
 
تصاویری که در بالا می بینید موقعیت فعلی فضاپیمای حامل "کنجکاوی"، و همچنین فاصله این مریخ نورد تا زمین و مریخ را نشان می دهند. این تصاویر دقیقه ای و به طور خودکار از طرف سایت رسمی ناسا بروزرسانی می گردند.
 
 

منبع : سایت نجوم ایران

شیوا خسروی / ناسا