فیلم و انیمیشن آخرین ماموریت به هابل دوربین وسیع الطیف 3 – در امتداد رویای هابل


دوربین وسیع الطیف 3 – در امتداد رویای هابل

این دوربین یکی از ابزارهای جدید تلسکوپ فضایی هابل می باشد. این دوربین دارای قدرتی معادل 10 برابر دوربین های پیشین می باشد. در ادامه ویدئوی مربوط به دوربین را به همراه متن ترجمه شده گفتگوی بین برخی از مسئولین ارشد این پروژه می توانید ببیند.

 

John Grunsfeld/ فضانورد EVA، HST SM4: دوربین وسیع الطیف 3، یکی از ابزارهایی است که بر روی هابل قرار خواهد گرفت و قدرت اکتشافی هابل را ده برابر بهتر خواهد نمود. این ماموریت بزرگترین قدم علمی است و ما به خاطر قرار دادن این دوربین جدید بسیار هیجان زده ایم.

 

Randy Kimble / دانشمند پروژه، پروژه ارتقا HST: ما واقعاً مجبوریم یکی از دستگاه های هابل که هنوز کار می کند را جدا کنیم و این دستگاه WFPC2 افسانه ای است. از زمان نصب در 1993، اولین عملیات خدماتی، تا کنون WFPC2 سخت کوش ترین و پرکاربردترین وسیله در تمام طول عمر هابل بوده است. اولین دوربینی بود که تصاویر مورد نظر هابل را گرفت. بسیاری از تصاویر جالب و مشخص از جمله (Eagle Nebula) سحابی عقاب، Pillars of Creation و غیره تصاویر دوربین WFPC2 هستند.

 

 

Jackie Townsend / مدیر دستگاه WFPC2: احتمالاً WFC3 دومین نسل پس از WFPC2 است. WFC3 ابزاری است که به آن «ابزاری با توانایی های زیاد» می گویند. کاری که آنها انجام دادند فراهم کردن یک تیم از دانشمندان بود و گفتند اجازه بدهید بهترین ابزارآلات ممکن را کنار هم بگذاریم به طوری که عظیم ترین دانش ممکن را در اختیار ما قرار دهد.

 

Ed Cheung / مسئول بخش الکترونیکی WFC3: توی آن چیزهای خیلی زیادی وجود دارد به طوری که مجبوریم جعبه های الکترونیکی خود را بیرون آن آویزان کنیم. آن درست مثل بازار شام می ماند و تمام سیم ها، کابل ها و همه چیز به هم گره خورده به خاطر اینکه آنها تلاش می کنند توانایی های زیادی را در این دستگاه جای دهند. این آخرین دستگاه عکس برداری است که قرار است روی تلسکوپ نصب شود. ما می خواهیم عکس های خوبی بگیرد.

 

 

Randy Kimble / دانشمند پروژه، پروژه ارتقای HST: جدیدترین تکنولوژی، تکنولوژی مادون قرمز بود. مادون قرمز برای بررسی دنیاهای بسیار دور مفید است. در اخترشناسی وقتی با این فاصله بسیار دور به چیزی نگاه می کنید درست مثل این است که خیلی به عقب برگشته اید. خیلی نزدیک به شروع هستی، نزدیکتر به Big Bang و نزدیک به شروع زندگی کهکشان ها و غیره...

 

David Leckrone / دانشمند ارشد HST: از آنجایی که دوربین وسیع الطیف 3 این قدر نامحدود است و نسبت به پهنه وسیعی از رنگ ها حساس است ما می توانیم از نور ماوراءبنفش جلو رفته و به نور مرئی برسیم و پس از آن تا نور قرمز و نزدیک به مادون قرمز پیش رویم. و ما این کا را انجام دادیم. ما در حال پیشرفتیم در یک کهکشان از ستاره های داغ و جوان به ستاره های میان سال و به ستاره هایی با قدمت چندین ساله رسیدیم. و تمام این جمعیت متفاوت از ستارگان در یک کهکشان وجود دارد. یک آلبوم خانوادگی است، یک آلبوم خانوادگی از آن کهکشان.

 

Randy Kimble: پدیده بسیار رمزآلود دیگری که قابل برسی است. انرژی سیاه یا Dark Energy است. اصطلاحاً به نیروهایی اطلاق می شود که در علم فیزیک نامفهوم هستند. نیرویی که انبساط جهان را سرعت می بخشد.

 

Jackie Townsend / مدیر مسئول دوربین وسیع الطیف 3: چیز بسیار تحیرانگیز درباره هرکدام از این دوربین ها این است که: چیزی که این وسیله پیدا می کند چیزی است که تا کنون اطلاعای از آن نداشتیم. یک چیز کاملاً جدید.. روی آن متمرکز می شویم. چیزهای کمی یاد می گیریم و یک نفر حرکت می کند.... شگفت زده ام.... آنها هم پیش می روند و جهان برای همیشه متحول می شود. جهان بر پایه آن چیزی متحول می شود که ما حتی تصورش را هم نمی کردیم.